Bankpassen  blokkeren.


Het is belangrijk dat als u uw creditcard en/of bankpas verliest u uw pas laat blokkeren door uw bank. Op deze manier voorkomt u dat andere uw pas kunnen gebruiken.
De onderstaande informatie is afkomstig van diverse banken

Zorg altijd dat je het telefoonnummer van de klantenservice bij je heb zodat je je pas kan laten blokkeren.

American express:
Ben ik verzekerd tegen verlies, diefstal of fraude met mijn American Express Kaart?
Ja, u bent hiervoor volledig voor verzekerd.
Wat moet ik doen bij verlies/diefstal of fraude?
Bel Verloren & Gestolen Kaarten op 020-5048666, zij blokkeren de Kaart voor u en regelen direct een vervangende Kaart.


Mastercard:
Kaarthouders die een MasterCard van International Card Services hebben, nemen bij verlies of diefstal contact op met 020- 660 06 11.
Kaarthouders van PaySquare kunnen contact opnemen met 030 - 283 55 55.
Netherlands: 0800-022-5821


Visa:
Meld uw verlies of diefstal zo snel mogelijk bij de organisatie die uw kaart heeft uitgegeven. Houd uw kaartnummer bij de hand zodat zij uw kaart meteen kunnen blokkeren.

Fortis Bank belt u met 0900 - 8170. Vanuit het buitenland belt u met +31 20 588 18 81.
ING Card, belt u met +31 (0)58 212 6000.
International Card Services (ICS) belt u met +31 (0)20 - 6 600 611.
Laser Cards dan belt u met +31 (0)73-646 2599.
PaySquare dan belt u met +31 (0)30 283 51 81.
Rabobank, dan belt u met +31 (0)499 499 112.

Als u niet weet wie de uitgever van uw kaart is, kunt u rechtstreeks naar Visa bellen. Het speciale telefoonnummer is 24 uur per dag bereikbaar.
Visa Global Card Assistance: 0800-022-3110. (Let op: u krijgt een Engels sprekende medewerker aan de telefoon.)
U ontvangt in elk geval zo snel mogelijk een nieuwe creditcard

ABN AMRO:
Voor vragen over onze creditcards belt u met 0900-8016 (lokaal tarief). Bij diefstal of verlies is dit nummer 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
Verlies/diefstal bankpas 0900 - 00 24 Lokaal tarief
Vanuit het buitenland: +31 102411720 Normaal tarief
Verlies/diefstal creditcard 0900-8016 Lokaal tarief
Vanuit buitenland:+31 342453382 Collect call mogelijk
Standby Service 0800-0701 Gratis Vanuit buitenland: +31 206515927 Collect call mogelijk

ING:
U dient uw pas onmiddellijk te laten blokkeren via de bankpassen meldcentrale, telefoon 0800-0313, of vanuit het buitenland: +31 (0)30 2835372. Tevens moet u aangifte doen bij de plaatselijke politie. Na deze handelingen kunt u een nieuwe pas aanvragen via de (gratis) ING Bank Servicelijn: 0800-7011, bereikbaar op werkdagen van 7.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Wat te doen bij verlies of diefstal van uw ING Card:
Als u merkt dat uw creditcard gestolen is of dat u de creditcard verloren bent, belt u direct naar de ING Card Spoedlijn,
+31 (0) 20 6802002. Hier wordt u verder geholpen.

Postbank:
Uw Giropas of Postbank creditcard is gestolen of vermist:
Bel voor alle vermissingen: 058 2126000, 7 dagen per week, 24 uur per dag. Uw pas of creditcard wordt dan onmiddellijk geblokkeerd om misbruik te voorkomen.
Heeft u een Postbank Betaal- of RoyaalPakket?
Dan kunt u voor uw Postbank passen en creditcards gebruik maken van de betaalpasregistratie. Als u uw passen heeft geregistreerd via de betaalpasregistratie blokkeert u met één telefoontje al uw betaalpassen, ook die van andere banken en instellingen. Bel bij verlies of diefstal: 079 5939291, 7 dagen per week 24 uur per dag.


Rabobank:
Zorg ervoor dat u de pas direct blokkeert. Zo voorkomt u dat iemand er misbruik van maakt. Eén telefoontje naar Interhelp is genoeg. Het alarmnummer is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Uw pas of card wordt dan op hetzelfde moment geblokkeerd. En als u wilt, vraagt Interhelp een nieuwe pas of card voor u aan.
Geld voor noodgevallen
Raakt u in het buitenland al uw passen, cards en contant geld kwijt? Dan kunt u eventueel van Interhelp een voorschot krijgen van maximaal € 2.500,-. Het geld kunt u dan ophalen bij een plaatselijk betaalkantoor.
Rabobankpassen: via Interhelp: 0499-499112 binnenland / vanuit het buitenland: 00-31-499-499112 (ook çollect call)


SNS Bank:
Bankpas:
SNS Bank bellen vanuit Nederland: 0900-1850 (ma t/m vrij 8-21u, zat 9-16u).
SNS Bank bellen vanuit buitenland: 0031-30-2997481.
Bankpassen Meldcentrale bellen vanuit Nederland: 0800-0313 (dag en nacht, alleen bankpas blokkeren).
Bankpassen Meldcentrale bellen vanuit buitenland: 0031-30-2835372.
U kunt ook langskomen op een SNS Kantoor.
SNS Bank:  via 0900 - 18 10 Bankpassen Meldcentrale 0800 - 0313

Creditcard: SNS
Meld verlies of diefstal van uw SNS Creditcard bij Interpay:
Vanuit Nederland: 030-2835555 (dag en nacht).
Vanuit buitenland: 0031-30-2835555 (gratis als u 'collect' belt).
Uw creditcard wordt dan direct geblokkeerd.

Bankpassen:  0800—313 / vanuit het buitenland 00-31-30-2835372 (ook çollect call)

Giropassen:  058-2126000 / vanuit het buitenland: 00-31-58-2126000

ABN-AMRO: 0900-0024, vanuit het buitenland: 00-31-10-2820724

MasterCard: 030-2835555 / vanuit het buitenland 00-31-30-2835555 (ook çollect call)

American Express Travellers Cheques0800-0220100;

American Express Creditcard:  020-5048000;

Diners Club: 020-6545511, vanuit het buitenland 00-31-20-6545511

Visa Travellers Cheques:  0800-0225484;

Visa Creditcard:  020-6600611

Interpay Nederland BV: 030 - 283 55 55. http://www.interpay.nl Bel collect voor een gratis gesprek

Kijk voor de laatste actuele gegevens op de site van uw bank, Dit i.v.m. eventuele gewijzigde procedure en/of nummerwijzigingen.
Zorg altijd dat je het telefoonnummer van de klantenservice bij je heb zodat je je pas kan laten blokeren.

  American express |Mastercard | Visa | ABN AMRO | ING | Postbank | Rabobank | SNS Bank

                               Naar Boven          Index & Home